Ελληνικά Όσπρια: Συμβουλές και τρόπος μαγειρέματος

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Συμβουλές για πετυχημένο, δημιουργικό, έξυπνο μαγείρεμα και σερβίρισμα Ελληνικών οσπρίων και πως γίνονται πιο εύπεπτα

  • Δεν προσθέτουμε μαγειρική σόδα για το μούλιασμα των οσπρίων. Προτιμούμε 1 κουταλάκι σούπας ξύδι ή λεμόνι ή χοντρό αλάτι και διπλάσιο νερό από την ποσότητα του οσπρίου.
  • Αν τα ξαφρίσουμε έχουμε υπόψη μας ότι πετάμε μικρό μέρος των πρωτεϊνών τους.
  • Όταν μαγειρεύουμε όσπρια, δεν ξεχνάμε να προσθέτουμε το αλάτι (και όλα τα όξινα) στο τέλος του μαγειρέματος.
  • Αν προσθέσουμε κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος 1 κουταλάκι του γλυκού κουρκουμά τα κάνουμε πιο εύπεπτα και προσθέτουμε γεύση.
  • Μαγειρεύουμε τα όσπρια σε χαμηλότερη «φωτιά» και περισσότερο χρόνο. Έτσι, γίνονται πιο νόστιμα και βραστερά.
  • Αν το νερό της περιοχής μας είναι σκληρό είτε αυξάνουμε τον χρόνο μαγειρέματος είτε χρησιμοποιούμε εμφιαλωμένο νερό.
  • Αν χρειαστεί να προσθέσουμε νερό στο μαγείρεμα φροντίζουμε να είναι ζεστό για να μη διακοπεί ο βρασμός των οσπρίων.
  • Για να γίνουν πιο εύπεπτα αλλάζουμε το νερό που βράζουν τα όσπρια μετά τα πρώτα 10 – 15 λεπτά.
  • Συνδυάζουμε τα όσπρια με το ρύζι και το πλιγούρι. Γεμίζουμε ενέργεια και φυσικές πρωτεΐνες.
  • Συνδυάζουμε τα όσπρια με λάδι, καρότο, τυρί, ξύδι, λεμόνι, πιπεριές. Συνδυάζουμε γεύση και υγιεινή διατροφή.
  • Έχουμε στο ψυγείο ή/και στην κατάψυξη μουλιασμένα ή/και βρασμένα όσπρια. Έτσι μειώνουμε τον χρόνο προετοιμασίας τους και έχουμε κάθε στιγμή υλικό για τις σαλάτες των χορταρικών μας.
  • Εμπλουτίζουμε τις σαλάτες μας με βρασμένα Ελληνικά όσπρια. Γίνονται πιο νόστιμες, θρεπτικές και υγιεινές. Προσθέτουμε ξύδι, λεμόνι.
  • Τα όσπρια απορροφούν εύκολα τα αρώματα και τις γεύσεις άλλων συστατικών κατά το μαγείρεμα. Πειραματιζόμαστε με τις γεύσεις και τα αρώματα βοτάνων, χορταρικών και μπαχαρικών.
  • Τα όσπρια έχουν τη φήμη ότι είναι δύσπεπτα. Όμως μόνο σε συγκεκριμένες παθήσεις του πεπτικού συστήματος παρατηρείται μικρή δυσπεψία. Ένας υγιής οργανισμός, χωνεύει και απορροφά όλα τα θρεπτικά συστατικά τους. Όσον αφορά το «φούσκωμα» που νιώθουμε μετά την κατανάλωση οσπρίων, μπορεί να αντιμετωπιστεί, αλλάζοντας το νερό ανάμεσα στα βρασίματα. Βοηθάει επίσης αν προσθέσουμε στο φαγητό δάφνη, θυμάρι, ρίγανη ή ακόμα και κύμινο ή γλυκάνισο, τα οποία δρουν κατευναστικά και απολυμαντικά στο έντερο.

Τρόπος μαγειρέματος

Τα Ελληνικά όσπρια μπορούν να μαγειρευτούν με όλους τους γνωστούς τρόπους και να μεταμορφώσουν την κουζίνα μας:

Ελληνικές Φακές: Σούπα, Σαλάτα, Πατέ, Ορεκτικό, Πουρές, Κεφτέδες από φακές.  

Ελληνικά Ρεβύθια: Φούρνου, Σαλάτα, Σούπα, Ορεκτικό, Πατέ, Ρεβυθοκεφτέδες, Σνακ, Βράσιμο – Κατάψυξη και μετά χρήση, Στραγάλια.  

Ελληνικά Μέτρια φασόλια: Σούπα, Σαλάτα, Ορεκτικό, Φούρνου, Κεφτέδες από μέτρια φασόλια, Πατέ, Πουρές, Βράσιμο – Κατάψυξη και μετά χρήση, Γλυκό.  

Ελληνικοί Γίγαντες – Ελέφαντες: Φούρνου, Σαλάτα, Ορεκτικό, Σούπα, Κεφτέδες από φασόλια Γίγαντες – Ελέφαντες, Πατέ, Πουρές, Βράσιμο – Κατάψυξη και μετά χρήση, Γλυκό.    

Ελληνικά Πλακέ μεγαλόσπερμα: Σούπα, Σαλάτα, Ορεκτικό, Φούρνου, Κεφτέδες από φασόλια Πλακέ μεγαλόσπερμα, Πατέ, Πουρές, Βράσιμο – Κατάψυξη και μετά χρήση, Γλυκό.

Ελληνική Φάβα: Πουρές, Πατέ, Σούπα, Ορεκτικό, Βράσιμο – Ψυγείο και μετά χρήση.

Scroll to Top